Sizning viloyatingiz
Toshkent?

Filiallar ro‘yxatidan viloyatingizni tanlang

Viloyatingizni tanlang

Toshkent
Samarqand
Buxoro
Xorazm
Farg‘ona
Andijon
Namangan
Jizzax
Navoiy
Sirdaryo
Surxondaryo
Qashqadaryo
Qoraqalpog‘iston

Konsalting xizmatlari

Mutaxassislarimiz xavf-xatar va imkoniyatlarni to‘g‘ri baholashda, moliyaviy oqimlarni optimallashtirish va samarali qarz boshqaruvini yo‘lga qo‘yishda yordam beradi, shuningdek, moliyaviy muammolardan qochish usullarini o‘rgatadi.

Light

  • Moliyaviy savodxonlik asoslari
  • Mini-kitob
2 000 000 UZS

Basic

  • Moliyaviy savodxonlik asoslari
  • Normativ-huquqiy qo‘llab-quvvatlash
  • Mini-kitobcha
2 500 000 UZS

Start

  • Kreditlash asoslari
  • Moliyaviy savodxonlik asoslari
  • Normativ-huquqiy qo‘llab-quvvatlash
  • Mini-kitobcha
3 500 000 UZS

Standart

  • Kreditlash asoslari
  • Moliyaviy savodxonlik asoslari
  • Normativ-huquqiy qo‘llab-quvvatlash
  • O‘z biznesini ochish bo‘yicha biznes-reja
  • "Pressoring" xizmatiga 6 oyga obuna
  • Mini-kitobcha
6 000 000 UZS

Premium

  • Kreditlash asoslari
  • Moliyaviy savodxonlik asoslari
  • Normativ-huquqiy qo‘llab-quvvatlash
  • O‘z biznesini ochish bo‘yicha biznes-reja
  • "Pressoring" xizmatiga 12 oyga obuna
  • Shaxsiy menejer
  • Mini-kitobcha
12 000 000 UZS

Moliyaviy lug'at

Mini-kitob yoki mutaxassis maslahatini olish uchun ariza topshiring va xizmat paketini tanlang

Moliyaviy savodxonlik asoslari

1. Daromad va xarajatlarni kuzatish
Daromad - bu biznesga tushadigan barcha pullar, xarajatlar esa biznesni yuritish bilan bog'liq barcha xarajatlar, jumladan, ijara, ish haqi, soliqlar, inventar sotib olish, marketing va boshqa narsalardir.
Buxgalteriya hisobi sizga qancha pul kirib-chiqayotganini kuzatish va biznesingiz rentabelligini kuzatishga yordam beradi.

2. Byudjetlashtirish
Byudjetlashtirish sizning xarajatlaringiz va daromadlaringizni ma'lum bir vaqt uchun rejalashtirishga yordam beradi. Kelajakda moliyaviy muammolarni oldini olish uchun doimiy va o'zgaruvchan xarajatlarni hisobga oling.

3. Zaxira fondi
Zaxira fondini yaratish - bu kutilmagan xarajatlar yoki moliyaviy inqirozlarni qoplash uchun mablag'larni to'plash. Kamida 3-6 oylik biznes operatsiyalarini qoplash uchun etarli zaxiraga ega bo'lish tavsiya etiladi.

4. Soliqlar va soliqqa tortish
Sizning biznesingiz to'laydigan soliqlarni, shuningdek soliq imtiyozlari va imtiyozlari imkoniyatlarini tushunish muhimdir. Soliqlarni to'g'ri hisoblash va to'lash uchun buxgalter bilan maslahatlashing.

5. Qarz berish va qarz olish
Mikro tadbirkorlar o'z biznesini rivojlantirish uchun kredit yoki kredit olish uchun ariza topshirishlari mumkin, ammo kredit berish shartlarini (foiz stavkalari, to'lov shartlari) qanday qilib to'g'ri baholashni tushunish muhimdir.

6. Moliyaviy rejalashtirish
Biznes maqsadlarini aniqlash, daromad va xarajatlarni rejalashtirish va zararni bartaraf etish nuqtalarini aniqlash biznesingiz barqarorligini baholashga yordam beradi. Qisqa va uzoq muddatli pul oqimlaringizni oldindan rejalashtiring.

7. Narxlar va foyda
Biznesingiz daromadli boʻlishini taʼminlash uchun barcha xarajatlarni (ishlab chiqarish, marketing va boshqalar) hisobga olgan holda tovarlar yoki xizmatlar uchun tegishli narxlarni belgilang.

8. Pul oqimi monitoringi
Naqd pul oqimi monitoringi biznesda majburiyatlarga ega bo‘lsa-da, lekin ularni bajarish uchun mablag‘ yetishmasa, naqd pul oqimidagi bo‘shliqlarning oldini olishga yordam beradi.

9. Biznesni rivojlantirishga sarmoya kiritish
Tadbirkorlar biznesni uzoq muddatli rivojlantirishga e'tibor qaratishlari kerak: yangi asbob-uskunalar sotib olish, mahsulot assortimentini kengaytirish va hokazo. Qaysi investitsiyalar eng katta daromad keltirishini tahlil qiling.

10. Risklarni boshqarish
Moliyaviy xavfsizlik tarmog'ini yaratish va daromad manbalarini diversifikatsiya qilish mumkin bo'lgan yo'qotishlarni minimallashtirishga yordam beradi.

11. Moliyaviy bilimlarni tayyorlash va rivojlantirish
Moliya va buxgalteriya hisobi bo'yicha bilimlaringizni doimiy ravishda oshirib borish mikro tadbirkorlarga yanada oqilona qarorlar qabul qilishga yordam beradi.

Ushbu asoslarni bilish mikro-tadbirkorlarga yanada ishonchli va ongli moliyaviy qarorlar qabul qilish, pul oqimini samarali boshqarish hamda o‘z biznesining o‘sishi va rivojlanishini ta’minlashga yordam beradi.

Kichik tadbirkorlar uchun kreditlash asoslari

    Atamalar:

Kredit — qarz oluvchi ma’lum shartlar asosida kreditordan oladigan va kelishilgan muddatda foizi bilan qaytarishi shart bo‘lgan pul miqdori.

Foiz stavkasi (kredit stavkasi) — qarz oluvchi puldan foydalanganligi uchun kreditorga to‘lashi kerak bo‘lgan kredit narxi.

Kredit muddati — qarz oluvchi qarz mablag‘larini qaytarishi lozim bo‘lgan davr.

Asosiy qarz — qarz oluvchi kreditorga foizlarni hisobga olmagan holda qaytarishi kerak bo‘lgan pul miqdori.

Kreditni qaytarish jadvali — qarz oluvchi kreditni qaytarish uchun qachon va qancha to‘lashi kerakligi ko‘rsatilgan reja.

Garov — qarz oluvchi qarzni qaytarish kafolati sifatida kreditorga taqdim etadigan mol-mulk yoki aktiv. Agar qarz oluvchi kreditni to‘lay olmasa, kreditor garovni musodara qilishi mumkin.

Kredit reytingi — qarzdorning moliyaviy ishonchliligini baholash bo‘lib, bank shu asosda kreditni tasdiqlash yoki rad etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi.

Komissiya — kreditor kreditni rasmiylashtirish yoki unga xizmat ko‘rsatishda undirishi mumkin bo‘lgan qo‘shimcha to‘lovlar.

Kredit limiti — qarz oluvchi kredit mahsuloti bo‘yicha olishi mumkin bo‘lgan eng yuqori summa.

Kichik tadbirkorlar uchun kreditni tasdiqlashga ta’sir etuvchi omillar:


Biznesning moliyaviy barqarorligi

Biznesning daromadliligi.
Banklar odatda kreditni qaytarish uchun biznes barqaror daromad keltira olishini tasdiqlashni talab qiladi.

Foydalilik va bo‘sh pul mablag‘larining mavjudligi.
Ko‘pincha banklar so‘nggi yil yoki bir necha yil uchun moliyaviy hisobotlarni (balans, foyda va zararlar to‘g‘risidagi hisobot) taqdim etishni so‘raydi.

Kredit tarixi
Qarzlarning mavjudligi va ularni o‘z vaqtida to‘lash. Salbiy kredit tarixi rad etilishga olib kelishi mumkin.

Garov yoki kafillik
Ta’minot yoki kafilning mavjudligi kredit olish imkoniyatini sezilarli darajada oshiradi, chunki bu bank uchun xatarlarni kamaytiradi.

Biznes faoliyati muddati
MFO va banklar odatda kamida 1–2 yil faoliyat yuritgan va/yoki barqaror moliyaviy oqimga ega bo‘lgan korxonalarni kreditlashni afzal ko‘radi.

Biznes turi va uning istiqbollari
Agar biznes o‘sish uchun yaxshi istiqbollarga ega bo‘lgan barqaror sohada faoliyat yuritsa, bu kreditni tasdiqlash ehtimolini oshiradi.

Qarz yuki
Agar biznes allaqachon boshqa kreditlar yoki qarzlar bo‘yicha sezilarli majburiyatlarga ega bo‘lsa, kreditorlar qo‘shimcha mablag‘ ajratishdan bosh tortishlari mumkin.

Bozor vaziyati va iqtisodiyot
Bozor holati va mamlakatdagi iqtisodiy barqarorlik kredit berish shartlariga bevosita ta’sir qiladi.

Biznes-reja sifati
Kredit olish nafaqat biznesning o‘sishi uchun imkoniyat, balki katta mas’uliyat hamdir. Muvaffaqiyatli tasdiqlash va qulay shartlarni olish imkoniyatini oshirish uchun barcha zarur hujjatlarni taqdim etishga tayyor bo‘lish, kreditning hayotiyligi va undan foydalanish rejasini ko‘rsatish muhimdir.

O‘zbekistonda biznes ochish uchun biznes-reja

1. Loyiha xulosasi
  • Kompaniya nomi
  • Biznes turi
  • Joylashuv
  • Biznes maqsadi: [Masalan, "Mahalliy ishlab chiqarilgan sifatli oziq-ovqat mahsulotlarini yetkazib berish"]
  • Kutilayotgan natijalar: [Birinchi yildagi kutilayotgan foyda, o‘sish sur’ati, 3–5 yillik maqsadlar]

  • 2. Biznes tavsifi
  • Mahsulot/xizmat tavsifi: Aynan nimani ishlab chiqarish yoki sotishni rejalashtirganingizni qisqacha bayon eting.
  • Maqsadli auditoriya: Mijozlaringiz kim bo‘lishini aniqlab oling.

  • 3. Bozor tahlili
  • O‘zbekistondagi bozor holati tavsifi.
  • Raqobat tahlili: O‘zbekistondagi raqobatchilaringiz kimlar? Ular bozorning qanday ulushini egallaganlar, qanday afzalliklari va zaif tomonlari bor?

  • 4. Mahsulot yoki xizmat
  • Mahsulot yoki xizmatlar tavsifi.
  • Ishlab chiqarish jarayoni (agar tegishli bo‘lsa): Tovarlar/xizmatlarni ishlab chiqarish yoki yetkazib berish jarayoni qanday tashkil etiladi.

  • 5. Marketing rejasi
  • Marketing maqsadlari: O‘zbekistonda biznesni rivojlantirish uchun maqsadlar belgilang, masalan, "Birinchi yil davomida bozor ulushini 20 foizga oshirish".
  • Marketing strategiyasi: Mijozlarni qanday jalb qilishingizni batafsil yoritib bering.
  • Sotish kanallari.

  • 6. Tashkiliy reja
  • Kompaniya tuzilmasi: Biznesning turli yo‘nalishlari uchun kim mas’ul bo‘lishini ko‘rsating.
  • Zarur xodimlar.

  • 7. Moliyaviy reja
  • Boshlang‘ich investitsiyalar: Biznesni yo‘lga qo‘yish uchun barcha xarajatlarni sanab o‘ting.
  • Daromadlar va xarajatlar bashorati: Birinchi ish yili uchun kutilayotgan foyda, daromadlar va xarajatlarni hisoblang.
  • Moliyalashtirish manbalari.

  • 8. Xatarlarni baholash
  • Moliyaviy xatarlar: Daromad bashoratlarini bajara olmaslik, xarajatlarning oshishi, kreditlash bilan bog‘liq muammolar.
  • Bozor xatarlari: Kuchli raqobat, talabning o‘zgarishi, iqtisodiy beqarorlik.
  • Boshqaruv xatarlari: Malakali xodimlarni topa olmaslik.

  • 9. Rivojlanish rejasi
  • Qisqa muddatli maqsadlar: Ishning birinchi yili uchun aniq maqsadlar belgilang.

  • 10. Ilovalar
  • Bu yerda quyidagi qo‘shimcha hujjatlarni ilova qilish mumkin:
  • Xarajatlar smetasi.
  • Litsenziyalar va ruxsatnomalar (agar talab qilinsa).
  • Asosiy xodimlarning tarjimai hollari.
  • Shartnomalar va kelishuvlar.
  • O‘zbekistondagi kichik tadbirkor uchun biznes-reja realistik bo‘lishi, biznes qanday rivojlanishi haqida aniq bashoratlar va batafsil ma’lumotlarni o‘z ichiga olishi lozim.
  • O‘zbekistonda biznes ochish bo‘yicha normativ-huquqiy baza

    1-qadam. Faoliyat turini tanlash
    Litsenziya yoki ruxsat beruvchi hujjatlar talab qilinadigan faoliyat turlarining batafsil ro‘yxati O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 14-iyuldagi № O‘RQ-701-sonli “Litsenziyalash, ruxsat berish va xabardor qilish tartib-taomillari to‘g‘risida”gi Qonunida ko‘rsatilgan.

    2-qadam. Tashkiliy-huquqiy shaklni aniqlash

    3-qadam. Ta’sis hujjatlarini tayyorlash
    Talab qilinadigan ta’sis hujjatlari ro‘yxati kelajakdagi biznesning tashkiliy-huquqiy shakliga bog‘liq. O‘zini o‘zi band qilish yoki yakka tartibdagi tadbirkorlik kabi shakllar tanlanganda, ta’sis hujjatlari va ustav fondi bo‘yicha qonunchilik va me’yoriy talablar mavjud emas.

    Mas’uliyati cheklangan jamiyat (MCHJ) shakli tanlangan taqdirda, hujjatlarni tayyorlash lozim bo‘ladi. Agar MCHJ bir shaxs tomonidan ta’sis etilsa, MCHJning ustavi ta’sis hujjati hisoblanadi. Jamiyatning ikki yoki undan ortiq muassisi bo‘lsa, ta’sis shartnomasi talab qilinadi.

    4-qadam. Nomning noyobligini tekshirish
    Yuridik shaxsni ro‘yxatdan o‘tkazishda siz tanlagan nom erkin bo‘lishi, O‘zbekiston Respublikasining fuqarolik qonunchiligi normalarini buzmasligi, sha’n va qadr-qimmatga putur yetkazmasligi kerak.

    Nomni band qilish tartibini hukumatning elektron resursi — [https://new.birdarcha.uz/](https://new.birdarcha.uz/) orqali amalga oshirishingiz mumkin.

    5-qadam. Yuridik manzilni olish
    Noturar joydagi yuridik manzil kompaniyani ro‘yxatdan o‘tkazishning majburiy sharti hisoblanadi.
    O‘zini o‘zi band qilgan shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun yuridik manzil odatda propiska manzili hisoblanadi.

    6-qadam. Davlat ro‘yxatidan o‘tkazish
    Davlat ro‘yxatidan o‘tkazish tartibini shaxsan kelish yoki onlayn shaklda o‘tash mumkin. Shaxsan kelganda, bo‘lajak biznes joylashgan hududdagi Davlat xizmatlari markaziga murojaat qilishingiz kerak.
    Onlayn ro‘yxatdan o‘tish uchun [https://new.birdarcha.uz/](https://new.birdarcha.uz/) platformasiga murojaat qilish lozim, buning uchun elektron raqamli imzo (ERI) olish talab etiladi. ERIni [https://e-imzo.soliq.uz/](https://e-imzo.soliq.uz/) platformasida onlayn yoki Davlat xizmatlari markaziga shaxsan murojaat qilish orqali olish mumkin.

    7-qadam. Davlat bojini to‘lash
    Boj miqdori O‘zbekiston Respublikasining 2020-yil 6-yanvardagi № O‘RQ-600-sonli “Davlat boji to‘g‘risida”gi Qonunida ko‘rsatilgan.
    To‘lov miqdori va tartibi haqidagi dolzarb ma’lumotlarni Adliya vazirligining rasmiy saytida yoki my.gov.uz portalida topish mumkin.

    8-qadam. Arizani ko‘rib chiqish va ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risida qaror qabul qilish
    Davlat ro‘yxatidan o‘tkazuvchi organ (odatda Adliya vazirligining bo‘linmalari) qonunda belgilangan muddatda — odatda 1–3 ish kuni ichida — taqdim etilgan hujjatlarni ko‘rib chiqadi.

    9-qadam. Davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganlik to‘g‘risidagi guvohnomani olish va STIRni berish
    Muvaffaqiyatli ro‘yxatdan o‘tkazish natijasida ariza beruvchi yuridik shaxsning davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi guvohnomani oladi, kompaniyaga esa soliq to‘lovchining identifikatsiya raqami (STIR) beriladi.

    10-qadam. Ro‘yxatdan o‘tkazishdan keyingi qo‘shimcha harakatlar
      Bank hisobini ochish. Ruxsat beruvchi hujjatlarni olish (zarur hollarda): ayrim faoliyat turlari uchun litsenziya yoki maxsus ruxsatnoma talab qilinishi mumkin (masalan, tibbiy xizmatlar, spirtli ichimliklar savdosi, farmatsevtika va boshqalar uchun). Litsenziya olish tartibi “Faoliyatning ayrim turlarini litsenziyalash to‘g‘risida”gi Qonun va qonunosti hujjatlari bilan tartibga solinadi. Byudjetdan tashqari jamg‘armalarda hisobga qo‘yish (zarurat bo‘lganda). Xodimlar bilan mehnat shartnomalarini tuzish va ularni davlat organlarida ro‘yxatdan o‘tkazish.

    Ariza yuboring

    Aloqa maʼlumotlaringizni kiriting, mutaxassisimiz siz bilan tez orada bog‘lanadi.

    Ariza yuboring

    Aloqa maʼlumotlaringizni kiriting, mutaxassisimiz siz bilan tez orada bog‘lanadi.

    Toshkent
    Samarqand
    Buxoro
    Xorazm
    Farg‘ona
    Andijon
    Namangan
    Jizzax
    Navoiy
    Sirdaryo
    Surxondaryo
    Qashqadaryo
    Qoraqalpog‘iston